if (!string.IsNullOrEmpty(Model.NewsHero)) { De toekomst is voor iedereen }

De toekomst is voor iedereen.Opel presenteert nieuw devies, nieuw logo en campagne voor de nieuwe Insignia met Jürgen Klopp.

nc

Het nieuwe devies van het merk Opel luidt “De toekomst is voor iedereen” en benadrukt de eigen verwachtingen van het bedrijf: Opel democratiseert toekomstige technologieën en maakt ze toegankelijk voor iedereen. Deze aanpak zit ingebakken in de geschiedenis van het merk en blijkt uit voorbeelden zoals het standaard aanbieden van de gesloten driewegkatalysator (1989), het uitrusten van alle personenwagens met full-size airbags (1995), de introductie van de persoonlijke connectiviteits- en hulpverleningsdienst Opel OnStar (2015) en de huidige lancering van de revolutionaire elektrische auto Opel Ampera-e, met een rijbereik van 520 kilometer (volgens NEDC). In de crossmediacampagne voor het nieuwe vlaggenschip Insignia is voor het eerst het gloednieuwe devies en het verfijnde Opel-logo met de bliksemschicht te zien. Jürgen Klopp is de perfecte ambassadeur voor de nieuwe kernspreuk van het merk.

Vijf woorden, één boodschap

Het nieuwe motto benadrukt twee kanten van Opels merkpositionering: “De toekomst ...” – deze referentie geeft aan dat toonaangevende mobiliteitsoplossingen enkel mogelijk zijn dankzij constante innovaties. Daar werkt Opel dagelijks aan. “ ... is voor iedereen” benadrukt dat deze oplossingen en toekomstige technologieën niet het alleenrecht van een handvol uitverkorenen zijn, maar voor iedereen bedoeld zijn. “De toekomst is geen elitaire luxe, maar levenskwaliteit voor iedereen”, aldus Tina Müller.

Opel-logo opgefrist

Ook de nieuwe Opel-bliksem kondigt een nieuw tijdperk aan. Concentreren op het essentiële is doorslaggevend. Daarom moest het nieuwe logo van Opel zowel duidelijk als eenvoudig zijn. Alle communicatiekanalen zullen vanaf vandaag dus een Opel-logo met een heldere 2D-look gebruiken. Natuurlijk blijven de basisonderdelen van het kenmerkende logo behouden: de cirkel symboliseert het stuurwiel, de bliksemschicht straalt dan weer pure energie uit.

De nieuwe Opel Insignia vertaalt het nieuwe devies perfect in een product. De nieuwkomer is de eerste productieauto met het nieuwe logo – in 3D in dit geval – en biedt een ruimere waaier aan intelligente technologieën dan enig ander model in zijn segment. Het aanbod gaat van de baanbrekende IntelliLux LED Matrix verlichting en het ultramoderne vierwielaandrijvingssysteem, langs intelligente rijhulpsystemen, tot het head-up display. Een aantrekkelijk aanbod, vooral voor klanten die voorheen meer interesse toonden voor dure premium merken. De nieuwe Insignia is met andere woorden een geboren leider – gemaakt in Duitsland. De nieuwe 360°-communicatiecampagne begint met de toepasselijke slogan ‘Duitse technologie voor iedereen’, en Opel-merkambassadeur Jürgen Klopp neemt de hoofdrol op zich.

Het nieuwe devies van Opel, “De toekomst is voor iedereen”, is een verbintenis, een aanpak en een verplichting. Samen met het grootste productoffensief in de geschiedenis van het bedrijf (“7 in 17”), is het merk helemaal klaar voor de toekomst. 

OpelTeaser

Onze vestiging(en)

Contactgegevens

Ga naar